[podľa nariadenia vlády o vzorovom poučení]
Pre vrátenie tovaru zo Sunnysoft.sk v 14 dňoch spotrebiteľom (bez IČO) postupujte nasledovne:
Tovar starostlivo zabaľte, pripojte sprievodný list, kópiu nákupného dokladu a vaše kontaktné údaje.
Adresa pre zaslanie alebo vrátenie tovaru:
Sunnysoft s.r.o.
Kovanecká 2390/1a
190 00 Praha 9
Česká republika
Občianským zákoníkom sa rozumie zákon č. 89/2012 Sb., občianský zákoník, v účinnom znení.
Nariadením vlády o vzorovom poučení sa rozumie Nariadenie vlády č. 363/2013 Zb. O vzorovom poučení o práve na odstúpenie od zmlúv uzatvorených dištančným spôsobom alebo mimo prevádzkových priestorov a vzorovom formulári na odstúpenie od týchto zmlúv.
Nariadením 2016/679 sa rozumie Nariadenie Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracovaní osobných údajov a voľnom pohybe týchto osôb a o zrušení smernice 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane osobných údajov)
Predávajúcim sa rozumie spoločnosť Sunnysoft s.r.o., so sídlom Kovanecká 2390/1a, 190 00 Praha 9; IČ: 25753215, zapísaná v obchodnom registri Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 67120.
Kupujúcim sa rozumie osoba, ktorá s predávajúcim uzatvára kúpnu zmluvu na predaj tovaru.
Kúpechtivým sa rozumie osoba, ktorá plánuje s predávajúcim uzavrieť kúpnu zmluvu na predaj tovaru.
Spotrebiteľom sa rozumie osoba, ktorú takto označuje občiansky zákonník.
[Podľa § 419 Občianskeho zákonníka je spotrebiteľom každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s podnikateľom alebo s ním inak koná.]
Pokiaľ kupujúci, ktorý je fyzickou osobou, uvedie vo svojej objednávke svoje IČO, má sa za to, že koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu svojho povolania, ak predajcovia spoločne s uzavretím zmluvy neoznámi opak.
Obchodnými podmienkami znamenajú tieto obchodné podmienky, podmienky pre splátkový predaj a reklamačný poriadok.
Elektronickým obchodom sa rozumejú internetové stránky predávajúceho prevádzkovanej na doménach sunnysoft.sk a brodit.cz.
Tieto obchodné podmienky sa neuplatňujú v prípade súťaží a marketingových akcií, na základe ktorých poskytuje predávajúci bezplatné plnenie.
Ak je kupujúci podnikateľom v zmysle § 420 a nasl. zákona č. 89/2012 Z. z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov (ďalej len "Občiansky zákonník") a tovar kupuje v súvislosti s výkonom svojej zárobkovej činnosti, vyplní aj svoje IČO a DIČ. Ak je kupujúci právnickou osobou, je povinný vždy vyplniť aj svoje obchodné meno, IČO, sídlo, telefónne číslo a e-mailovú adresu.
Ustanovenia tejto časti sa použijú na nákup dištančným spôsobom, najmä prostredníctvom elektronického obchodu, kedy si kupujúci nemá možnosť pred zaplatením vec riadne prehliadnuť a vyskúšať.
Informácie zobrazené v elektronickom obchode nie sú ponukou kúpnej zmluvy. Jedná sa o katalóg tovarov a služieb, na základe ktorých môže nákupuchtivý vytvoriť objednávku voči predávajúcemu, ide teda len o výzvu na predloženie ponuky kúpnej zmluvy.
Odoslaním objednávky kupujúcim dochádza k odoslaniu záväznej ponuky kúpnej zmluvy predávajúcemu.
Predávajúci bezodkladne po odoslaní objednávky kupujúcemu na zadanú emailovú adresu potvrdí obdržanie objednávky. Odoslaním potvrdenia obdržania objednávky nedochádza k prijatie ponuky kúpnej zmluvy a táto kúpna zmluva ešte nie je uzavretá.
Prijatie záväznej ponuky zašle predávajúci kupujúcemu na zadanú emailovú adresu, a to spravidla spolu s informáciou o expedícii objednaného tovaru, najneskôr však do piatich pracovných dní od odoslania objednávky. Prijatím záväznej ponuky je kúpna zmluva uzatvorená a kupujúci aj predávajúci sú ňou viazaní.
Platba objednávky kartou alebo prevodom vopred je, až do prijatia záväznej ponuky predávajúcim podľa čl. 2.3.3, zálohou.
[Vrátenie zálohy sa riadi článkom 4.7 obchodných podmienok]
Nákupuchtivý môže prejaviť vôľu v budúcnosti uzavrieť kúpnu zmluvu na tovar, ktorý predávajúci ešte len plánuje predávať prostredníctvom predobjednávky.
Predávajúci pravidelne informuje budúceho kupujúceho o stave predobjednaného tovaru.
Predávajúci aj kupujúci majú právo predobjednávku kedykoľvek zrušiť.
Cena tovaru uvedená v predobjednávke je orientačná a nie je záväzná.
Podľa toho, ako je možné predobjednávky vybaviť kontaktuje predávajúci telefonicky alebo na zadanú elektronickú adresu nákupuchtivých, a to postupne v poradí, v akom mu dorazili predobjednávky, s ponukou kúpnej zmluvy.
Platba predobjednávky kartou alebo prevodom vopred je zálohou na kúpnu zmluvu podľa čl. 2.4.5.
[Vrátenie zálohy sa riadi článkom 4.7 obchodných podmienok]
Na účely článku 2.6 obchodných podmienok sa za tovar skladom považuje tovar, ktorý je fyzicky na sklade elektronického obchodu predávajúceho.
V prípade, že objednaný tovar nie je skladom, ale je k dispozícii na inom sklade predávajúceho, zaistí predávajúci prevod tovaru na sklad elektronického obchodu tak, aby bolo na tento sklad doručený do dvoch pracovných dní.
Kupujúci má možnosť si zvoliť, či môže byť objednávka vybavená po častiach v prípade, keď časť objednaného tovaru nie je skladom, alebo či má byť celá objednávka vybavená naraz, až bude všetok objednaný tovar skladom.
Predávajúci odošle, v závislosti na voľbe podľa čl. 2.6.3 obchodných podmienok, v rovnaký alebo nasledujúci pracovný deň, kedy bude všetok objednaný tovar, alebo jeho časť, skladom, kupujúcemu objednaný tovar zvoleným dopravcom. Kupujúci si môže zvoliť neskorší termín dodania. Dodací list so zoznamom položiek zásielky priloží predávajúci k zásielke. Kupujúci súhlasí so zaslaním elektronickej faktúry e-mailom.
Pokiaľ objednaný tovar nie je skladom a ani ho nebude možné dopravcovi predať do tridsiatich dní od obdržania objednávky, oznámi toto predávajúci kupujúcemu a zároveň ho bude informovať o dostupnosti alebo ponúkne výrobok iný, porovnateľný s pôvodným. V prípade, že kupujúci nebude súhlasiť s poskytnutím iného výrobku, má právo od zmluvy odstúpiť.
Možné spôsoby dopravy sú uvedené v nápovede "Spôsoby dodania" a "Spôsoby platieb". Predávajúci môže stanoviť obmedzenia spôsobu dodania alebo platby v závislosti od hodnoty či obsahu objednávky a v závislosti na mieste dodania.
Kupujúci je povinný tovar od dopravcu riadne prevziať a skontrolovať neporušenosť obalov. V prípade, že kupujúci zvolil ako spôsob platby dobierku, je povinný v súlade s podmienkami príslušnej služby uhradiť dopravcovi dobierku.
Vodič zmluvného dopravcu je povinný umožniť kupujúcemu kontrolu neporušenosti obalu a v prípade zistenia poškodenia s kupujúcim spísať protokol o škode. Podpisom dodacieho listu kupujúci potvrdzuje, že zásielka bola doručená neporušená. V opačnom prípade sú závady na zásielke zaznamenané v protokole o škode. V prípade poškodenia obalu je kupujúci povinný predávajúcemu bezodkladne doručiť odpis zápisnice o škode, a to buď na adresu Sunnysoft s.r.o., Kovanecká 2390/1a, 190 00 Praha 9, Česká republika alebo emailom: [email protected]
V prípade, že dodaná zásielka nie je v zhode s dodacím listom, je kupujúci povinný túto skutočnosť bezodkladne písomne oznámiť predávajúcemu.
Kupujúci môže až do okamihu expedície objednávky meniť obsah objednávky a to telefonicky alebo prostredníctvom elektronickej pošty.
Podľa § 1829 Občianskeho zákonníka má spotrebiteľ pri uzatvorení kúpnej zmluvy na diaľku právo odstúpiť od zmluvy v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru. V tejto lehote stačí odstúpenie od zmluvy odoslať poštou (rozhodujúca je teda pečiatka na zásielke).
[Lehoty sa podľa § 605 Občianskeho zákonníka počítajú odo dňa nasledujúceho po rozhodnej udalosti, v tomto prípade je teda prvým dňom lehoty deň po doručení tovaru. Ak koniec lehoty pripadne na víkend alebo sviatok, posúva sa lehota na najbližší nasledujúci pracovný deň.]
Podľa § 1837 však nemôže spotrebiteľ odstúpiť od zmluvy:
[Nezabudnite sa prosím pozrieť na článok 4.3 obchodných podmienok, ktorý obsahuje adresu, kam poslať tovaru a ďalšie podstatné informácie k odstúpeniu od zmluvy]
Predávajúci si vyhradzuje právo od kúpnej zmluvy odstúpiť, ak sa stane plnenie nemožným, ak sa nedohodne s kupujúcim na náhradnom plnení.
Tovar, ktorý je doručený prepravcom spoločnosti bez identifikácie kupujúceho (číslo faktúry, objednávky, reklamácie alebo jednoznačnej identifikácie prostredníctvom e-mailu, telefónneho čísla, mena a adresy uvedenej v pôvodnej objednávke), si predávajúci vyhradzuje právo zlikvidovať po uplynutí 60-dňovej lehoty na uskladnenie, ak tovar nebude v tejto lehote identifikovaný v objednávke.
Nevyzdvihnutý tovar je tovar kupujúceho uložený v priestoroch predávajúceho, ktorý nebol vyzdvihnutý alebo nebol vyzdvihnutý po uplynutí poskytnutej dodatočnej lehoty (napr. vrátený tovar vylúčený podmienkami odstúpenia od zmluvy).
Predávajúci je oprávnený nevyzdvihnutý tovar predať alebo zlikvidovať, ak si kupujúci nevyzdvihne tovar ani po upozornení predávajúcim (e-mailom alebo SMS) v dodatočnej 30-dňovej lehote. Predávajúci je oprávnený účtovať Kupujúcemu náklady na uskladnenie, likvidáciu, náklady na neúspešné doručenie tovaru a iné náklady Predávajúceho vzniknuté v dôsledku neposkytnutia súčinnosti zo strany Kupujúceho v nevyhnutnom rozsahu Kupujúcemu na ťarchu výťažku z predaja alebo na jeho uplatnenie a vymáhanie od Kupujúceho. Náklady na skladovanie za každý kalendárny deň nad rámec poskytnutej dodatočnej lehoty predstavujú 1% z ceny tovaru.
Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od kúpnej zmluvy, a to najneskôr v pracovný deň nasledujúci po uzavretí kúpnej zmluvy.
Internetový obchod je v prevádzke nepretržite. Prevádzková doba operátorov objednávok je uvedená na adrese http://www.sunnysoft.sk/informace/kontakty.html. Predávajúci si vyhradzuje obmedziť prevádzkovú dobu oproti informáciám na uvedenej internetovej stránke, najmä z dôvodu zásahu vyššej moci, choroby, štátnych a iných sviatkov.
Telefonicky, osobne, prostredníctvom elektronickej pošty alebo prostredníctvom elektronického obchodu si nákupuchtivý môže objednať tovar s vyzdvihnutím na predajni. Nákupuchtivý môže uzavrieť kúpnu zmluvu na predajni pri osobnom prevzatí objednaného tovaru.
Tovar je na predajni rezervovaný po dobu troch pracovných dní. Túto dobu predávajúci na žiadosť kupujúceho môže predĺžiť.
Cena za tovar, objednaného na predajňu, je rovnaká ako pri predaji cez internet.
Platba za objednávku tovaru na predajni kartou online alebo prevodom vopred je zálohou na kúpnu zmluvu podľa čl. 3.1.1.
[Vrátenie zálohy sa riadi článkom 4.7 obchodných podmienok]
Prevádzková doba predajní je uvedená na internetovej stránke na adrese http://www.sunnysoft.sk/informace/kontakty.html. Predávajúci si vyhradzuje obmedziť prevádzkovú dobu oproti informáciám na uvedenej internetovej stránke, najmä z dôvodu zásahu vyššej moci, choroby, štátnych a iných sviatkov...
V prípade, že sa sa pri tovare počas záručnej doby vyskytne vada, je kupujúci oprávnený uplatniť práva zo zodpovednosti za vady u predávajúceho.
Kupujúci je oprávnený uplatniť právo na opravu aj u autorizovaného servisu. Zoznam autorizovaných servisov k jednotlivým značkám, vrátane kontaktov na ne, je uvedený v reklamačnom poriadku.
V prípade, že sa pri tovare vyskytne vada mimo záručnú dobu, predávajúci vykoná alebo sprostredkuje za odplatu mimozáručnú opravu. Predávajúci má právo odmietnuť vykonanie alebo sprostredkovanie mimozáručnej opravy, najmä ak opravu nemožno vykonať alebo ak nemožno opravu sprostredkovať.
Bližšie podrobnosti stanoví reklamačný poriadok, dostupný na adrese https://www.sunnysoft.sk/napoveda/reklamacni-rad.html
Doplnkovou službou sa rozumie odplatná služba, ktorej poskytnutie je nutné dohodnúť v súvislosti s predajom tovaru a vzťahuje sa k tomuto tovaru. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, alebo ak odstúpi od kúpnej zmluvy v časti, ktorá sa dotýka tovaru, na ktorý je viazaná doplnková služba, vzťahujú sa účinky odstúpenia aj na doplnkovú službu naviazanú na tento tovar. Predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu cenu služby, ak kupujúci službu už využil.
V prípade, že predávajúci neoprávnene odmietne plniť riadne objednanú a zaplatenú doplnkovú službu alebo ak ju splní vadne, je kupujúci oprávnený uplatniť svoj nárok na riadne plnenie doplnkové služby v reklamačnom konaní.
Od zmluvy možno odstúpiť iba v prípadoch, ktoré stanovuje zmluva alebo zákon.
V prípade odstúpenia od zmluvy je kupujúci povinný odovzdať tovar, ktorý od predávajúceho obdržal, bez zbytočného odkladu, najneskôr však do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy. Tovar je možné odovzdať na ľubovoľnej predajni predávajúceho alebo ho možno zaslať na adresu Sunnysoft s.r.o., Kovanecká 2390/1a, 190 00 Praha 9, Česká republika.
[V prípade zaslania poštou uveďte v zásielke údaje nutné pre identifikáciu nákupu (údaje o kupujúcom, číslo objednávky alebo číslo faktúry, alebo kópiu niektorého z týchto dokladov alebo doložte nákup iným vhodným spôsobom) a údaje potrebné na vrátenie kúpnej ceny (adresu kam máme peniaze poukázať , číslo bankového účtu a pod.). Veľmi oceníme, aj keď to nie je povinné, keď nám oznámite, prečo od zmluvy odstupujete. Vaše pripomienky starostlivo študujeme a snažíme sa na základe nich zlepšiť našu ponuku a služby. Pre odstúpenie od zmluvy v zákonnej lehote 14 dní môžete využiť pripravený formulár - na stiahnutie vo formáte MS WORD a PDF .]
Predávajúci vráti kupujúcemu bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal. Pokiaľ kupujúci neoznámi predávajúcemu, akým spôsobom chce kúpnu cenu vrátiť, vráti mu predávajúci kúpnu cenu rovnakými prostriedkami a rovnakým spôsobom, ako bola zaplatená.
Ak kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, predávajúci nie je povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, než mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal.
K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz.
Cenová výhoda poskytovaná veľkoobchodným zákazníkom nemožno užiť pri nákupe spotrebiteľom. Predávajúci si vyhradzuje, v prípade, keď spotrebiteľ vykoná objednávku prostredníctvom veľkoobchodného zákazníckeho účtu, zmeniť cenu uvedenú v objednávke na cenu, akú v okamih objednávky mal bežný maloobchodný zákazník (cenová hladina EÚ). V prípade, že tovar už bol expedovaný, je kupujúci povinný rozdiel v cene doplatiť do štrnástich dní od zistenia takéhoto porušenia.
Vašu spokojnosť s nákupom zisťujeme prostredníctvom e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi, do ktorého je náš e-shop zapojený.
Tie vám zasielame zakaždým, keď u nás nakúpite, pokiaľ v zmysle § § 62 zák. č. 351/2011 Z. z. o elektronických komunikáciách, v znení neskorších predpisov neodmietnete zasielanie elektronickej pošty na účely priameho marketingu.
Spracúvanie osobných údajov na účely zaslania dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi vykonávame na základe nášho oprávneného záujmu, ktorý spočíva v zisťovaní vašej spokojnosti s nákupom u nás.
Na zasielanie dotazníkov, vyhodnocovanie vašej spätnej väzby a analýz nášho trhového postavenia využívame sprostredkovateľa spracúvania, ktorým je prevádzkovateľ portálu Heureka.sk tomu na tieto účely môžeme odovzdávať informácie o kúpenom tovare a vašu e-mailovú adresu. Vaše osobné údaje nie sú pri zasielaní e-mailových dotazníkov odovzdané žiadnej tretej strane na jej vlastné účely.
Proti zasielaniu e-mailových dotazníkov v rámci programu Overené zákazníkmi môžete kedykoľvek vyjadriť námietku odmietnutím ďalších dotazníkov pomocou odkazu v e-maile s dotazníkom. V prípade vašej námietky vám dotazník nebudeme ďalej zasielať.
Kupujúci udeľuje predávajúcemu súhlas so zasielaním informácií a noviniek na email, pričom toto zasielanie si možno ľahko upraviť alebo zakázať v uvítacej správe s nastavením zasielania alebo v každej ďalšej novinke otvorením odkazu v päte správy.
Uvedené ceny sú platné v okamihu objednania a zahŕňajú recyklačný poplatok (Asekol) podľa zákona č. 185/2001 Zb. o odpadoch a zákona č. 477/2001 Zb. o obaloch a autorské poplatky podľa zákona č. 121/2000 Zb. o autorskom práve. Predávajúci si vyhradzuje právo zmien uvedených cien v prípade výrazných zmien dodávateľských podmienok výrobcov a ostatných dodávateľov tovaru. Ak je predajná cena vyššia ako cena pri objednaní, vyžiada si predávajúci súhlas kupujúceho. Kúpna cena je uhradená momentom pripísania celej kúpnej ceny za samostatnú časť dodávky na účet predávajúceho.
Všetky ceny sú vrátane 23% DPH, ak nie je uvedené inak.
Zľavové kupóny platia pre všetkých spotrebiteľov. Zľavu s kupónu nie je možné sčítať s ďalšími zľavami. Zľavu je možné uplatniť len na tovar ktoré je v objednávke. Platnosťou kupónu sa rozumie časové obdobie, v ktorom je potrebné odoslať objednávku s vloženým a overeným platným kupónom. Kupón možno uplatniť aj na predajni bez predchádzajúcej elektronickej objednávky.
V prípade, že nedôjde k uzavretiu zmluvy, na ktorú bola zaplatená záloha podľa čl. 2.3.4, 2.4.6 a alebo 3.1.4, vráti predávajúci kupujúcemu zloženkou zálohu do siedmich pracovných dní od okamihu, keď je zrejmé, že k uzavretiu zmluvy nedôjde, najmä ak nákupuchtivých oznámi predávajúcemu, že na predobjednávke netrvá, ak predávajúci oznámi kupujúcemu, že záväznú ponuku kúpnej zmluvy neprijíma alebo ak kupujúci oznámi zamestnancovi predávajúceho na predajni, že objednaný tovar nechce zakúpiť.
Vrátením sa v prípade platby kartou rozumie refundácia platby a v prípade platby prevodom odoslanie príslušnej sumy prevodom na účet kupujúceho.
V prípade predaja do iného štátu ako Českej republiky je súlade s čl. 6 ods. 2 a čl. 3 nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008, o práve rozhodnom pre zmluvné záväzky (Rím I), rozhodným právom právo Českej republiky.
Ustanovenia obchodných podmienok, ktoré sú uvedené skloneným písmom a sú v hranatých zátvorkách, nie sú právne záväzné. Slúži pre zvýšenie komfortu kupujúceho, avšak kupujúci je povinný si overiť platnosť takto poskytnutých informácií, najmä s ohľadom na zmeny právneho poriadku. Predávajúci nezodpovedá za škodu z toho vzniknuté.
Sťažnosti spotrebiteľov sú prijímané na adrese [email protected]. Informáciu o vybavení sťažnosti zašle predávajúci na elektronickú adresu spotrebiteľa.
Dozornými a kontrolnými orgánmi štátnej správy sú:
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť od 31. januára 2018